Loading...

Od czego zależy pozycja w Google? Pozycja strony w wyszukiwarce jest niezwykle ważna. To dzięki wysokiemu miejscy w wynikach wyszukiwania dotrzeć możemy do naszych potencjalnych klientów czy też czytelników. Wysokie miejsce na liście buduje także prestiż naszej marki.

Od czego zależy pozycja w Google?

Najważniejsze czynniki wpływające na pozycjonowanie

Pozycjonowanie na ogół kojarzy się z linkowaniem do naszej strony. Owszem, jest to niezwykle ważny aspekt. Duża ilość wartościowych linków, prowadzących do naszego serwisu wpływa niezwykle korzystnie. Jednak liczy się też ich jakość. W tym artykule skupimy się jednak na czym innym. Pozycjonowanie można podzielić na działania zewnętrzne (jak wspomniane linkowanie) oraz wewnętrzne, a więc odpowiednią budowę i optymalizację strony oraz właściwą kompozycję jej treści.

Tytuł i opis strony

Tytuł i opis strony są jednym z najważniejszych czynników, od których zależy pozycja w Google. To one mówią zarówno wyszukiwarce, jak i odbiorcom jaką treść zawiera nasz serwis. Powinny one zawierać słowa kluczowe, a już najlepiej na samym początku tytułu i opisu. Tytuł powinien liczyć od 10 do 70 znaków, zaś opis musi mieścić się w przedziale 70-160.

od czego zależy pozycja w google

Nagłówki

Nagłówki powinny być zróżnicowane pod kątem treści. Powinny zawierać słowa kluczowe, jednak nie mogą się powtarzać. Zaleca się zastosowanie tylko jednego nagłówka H1. Najlepiej, żeby to właśnie on zawierał dokładną frazę kluczową. Pozostałe nagłówki niech zawierają jej odmiany lub nawiązują do niej. Przykład: H1: Pozycjonowanie stron internetowych, H2: Jak pozycjonować stronę www? H3: Co wpływa na pozycjonowanie? Najlepiej jeśli ich ilość będzie odwrotnie proporcjonalna do stopnia, a więc przykładowo: jeden nagłówek h1, trzy razy h2 i osiem h3.

Tekst na stronie

Treść strony musi nawiązywać do jej opisu oraz słów kluczowych. Jednak nie może być ona nimi przesycona. Fraza kluczowa powinna pojawiać się w tekście kilkukrotnie, ale nie na siłę. Nienaturalne powtarzanie jej może przynieść odwrotny skutek. Najlepiej, aby strona zawierała minimum 300 słów. Frazę kluczową dobrze jest odmieniać przez przypadki, tak aby treść była przyjemna w odbiorze. Tekst powinien zawierać pogrubienia.  Pamiętaj: pisz dla czytelnika, nie dla robota Google!

Wydajność

Wydajność jest tym, od czego zależy pozycja w Google w niemal równym stopniu, co od treści. Szybkość ładowania strony, optymalizacja grafiki i kodu. Są to najważniejsze elementy optymalizacji strony. Koniecznie należy pamiętać o urządzeniach mobilnych. Dziś responsywność to nie dodatek, a obowiązek. Coraz więcej osób przegląda internet za pomocą urządzeń mobilnych. Dlatego też Google przykłada olbrzymią wagę do responsywności i wydajności strony.

Liczba żądań do serwera

Przeglądarka, gdy wczytuje stronę internetową wysyła żądania do serwera. Każdy plik na naszej stronie to jedno żądanie. Zarówno grafika, skrypt jak i arkusz styli. Redukcja liczby żądań przyśpieszy czas ładowania. Liczba żądań jest też brana pod uwagę przy ocenie naszej strony. Zaleca się, aby strona korzystała z jak najmniejszej liczby skryptów JS (nie więcej niż 6) oraz styli CSS (nie więcej niż 4).

flash, iframe...itp

Czasy elementów flash na stronach (na szczęście!) minęły. Proste animacje można wygenerować za pomocą CSS i JS. Obecność flasha na stronie skutkuje niską oceną przez robota. Podobnie z ramkami typu iframe. Również stylowanie w pliku html nie wpływa korzystnie na pozycjonowanie. To jednak bywa nieuniknione, zwłaszcza w przypadku rozbudowanych stron czy profesjonalnych szablonów do WordPressa.

Grafika i atrybuty alt

Na każdej stronie powinna znaleźć się ilustracja do treści. Ważne jednak, by pliki miały odpowiedni opis i nazwę. Służy temu atrybut alt, który mówi wyszukiwarce, co dana grafika zawiera. Powinien on nawiązywać do treści strony oraz słów kluczowych. Gdy nazwa pliku oraz alt będą odpowiednie, to obrazki z naszej strony pojawią się w graficznych wynikach wyszukiwania, co także może ściągnąć na naszą stronę odbiorców.

Social media

Obecnie portale społecznościowe to nie tylko pole do popisu nowym samochodem czy zdjęciami z wakacji lub imprezy. To także pole bitwy o klienta. Mimo iż nie jest to najbardziej kluczowa cecha SEO friendly, to nie sposób o tym nie wspomnieć. Marketing w social media to doskonała alternatywa dla innych form reklamy. Nie wolno zapomnieć o często pomijanym Google+, gdyż obecność w tym medium także może wpłynąć na pozycję strony.

Mapa strony i robots.txt

Dwa bardzo ważne pliki to robots.txt oraz sitemap.xml. Pierwszy z nich informuje boty wyszukiwarek o tym co mają indeksować na naszej stronie. Drugi to po prostu mapa strony, mająca zadanie ułatwić robotowi poruszanie się po serwisie. Ich brak skutkuje niższą oceną robota wyszukiwarki.

Pozostałe

Na sam koniec inne ważne zagadnienia. Strona powinna zawierać favicon (ikona widoczna na pasku kart, w zakładkach…itp), określenie języka na początku dokumentu html, kodowanie znaków oraz doctype.

Współpraca: KampanieSEO.pl